COOKIE POLICY

Land Rover maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

BROWSER UPDATE

Wij hebben geconstateerd dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is berekend op de nieuwste internetrisico's.

LAND ROVER HAALT TOP 5-POSITIE IN J.D. POWER-ONDERZOEK

24 JULI 2014

Land Rover is geëindigd in de Top 5 van het J.D. Power 2014 Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL)-onderzoek. Op productniveau haalde de Range Rover voor het tweede jaar op rij de eerste plaats in zijn klasse; als merk eindigde Land Rover op vierde positie. De Range Rover Sport en Jaguar F-TYPE eindigde als derde in zijn segment.

L405_15_EXT_LOC37_dfc_fs

”Het is een prachtige prestatie voor de vierde generatie Range Rover om twee jaar achter elkaar de hoogste score in zijn segment te halen,” verklaart Joe Eberhardt, Chief Executive Officer van Jaguar Land Rover North America. ”Dit bevestigt niet alleen het resultaat van de investeringen in innovatie en ontwikkeling over het hele programma van Jaguar en Land Rover, maar ook de toewijding van de onderneming om aantrekkelijke auto’s te produceren die voldoen aan de verwachtingen van klanten.”

Het APEAL-onderzoek is de maatstaf binnen de autowereld voor de aantrekkelijkheid van nieuwe auto’s. Het onderzoek bestaat inmiddels 19 jaar en is recent vernieuwd om een betere beoordeling mogelijk te maken van huidige modellen, vooral in relatie tot de technologieën en functionaliteiten die tegenwoordig beschikbaar zijn. Eigenaren beoordelen hun auto op 77 punten, waaruit de uiteindelijke APEAL-score ontstaat op een schaal tot 1.000 punten. In het onderzoek werden 34 merken beoordeeld.

Het onderzoek wordt wereldwijd veelvuldig gebruikt. Enerzijds door fabrikanten voor het ontwerpen en ontwikkelen van meer begerenswaardige auto’s en anderzijds door consumenten als ondersteuning bij de aanschaf. Het APEAL-onderzoek 2014 is gebaseerd op antwoorden die werden verzameld tussen februari en mei 2014. In totaal werden 83.000 kopers en leaserijders van personenauto’s en lichte bedrijfswagens van modeljaar 2014 ondervraagd binnen negentig dagen na aanschaf. Het APEAL-onderzoek vult de Initial Quality Study (IQS) aan, die is gericht op problemen die eigenaren ondervinden binnen negentig dagen na aankoop.