BROWSER UPDATE

Wij hebben geconstateerd dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is berekend op de nieuwste internetrisico's.

NIEUWE ZESCILINDER MHEV-DIESELMOTOREN VOOR RANGE ROVER EN RANGE ROVER SPORT

New-diesel-engines-for-RR-and-RR-Sport
De Range Rover en Range Rover Sport zijn nu nog aantrekkelijker dankzij een serie updates. Beide zijn nu leverbaar met nieuwe zescilinder-in-lijn dieselmotoren met 48V Mild Hybrid-technologie.

De dieselmotoren met 48V Mild Hybrid-technologie zijn volstrekt nieuw voor de Range Rover en Range Rover Sport. Deze zeer efficiënte zescilinder-in-lijn motoren zijn in eigen huis ontwikkeld en maken deel uit van de Ingenium-familie. Het gaat om de D250 (alleen Range Rover Sport), D300 en D350 met vermogens uiteenlopend van 183 kW (249 pk) tot 258 kW (350 pk) ter vervanging van de V6- en V8-dieselmotoren.

Kracht en efficiëntie

De nieuwe generatie zescilinder-in-lijn Ingenium dieselmotoren zijn soepeler, verfijnder en efficiënter dan de V6- en V8-dieselmotoren die zij vervangen. Ze voldoen aan de Real Driving Emissions Step 2 (RDE2) standaarden en Euro 6d-final emissienorm. De 48V Mild Hybrid-technologie zorgt voor een responsiever karakter en gunstige brandstofverbruikscijfers. De nieuwe Ingenium aandrijflijnen behoren tot de efficiëntste en schoonste diesels wereldwijd.

De nieuwe dieselversies onderstrepen het luxueuze en high-performance karakter van de Range Rover en Range Rover Sport, waarbij de D350 de kroon spant met een acceleratie van 0-100 km/u in 6,9 seconden (Range Rover Sport). De krachtbron reageert zeer alert op het gaspedaal en levert een maximum koppel van 700 Nm. De CO2-emissie van de D350 komt uit op 237 g/km en koppelt daarmee de prestaties van een V8-motor aan de efficiëntie van een zescilinder.

De hoge prestaties gaan gepaard met een innemend rijgedrag dat opvalt door de uitzonderlijke balans tussen dynamiek en comfort. De geavanceerde vierwielaandrijving en luchtvering zorgen voor een goede aanpassing aan verschillende wegcondities en feedback richting de bestuurder zonder in te boeten op de buitengewone verfijning die klanten verwachten. De lichtgewicht aluminium carrosserieconstructie speelt een sleutelrol voor de uitstekende handling en rijdynamiek.