COOKIE POLICY

Land Rover maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

BROWSER UPDATE

Wij hebben geconstateerd dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is berekend op de nieuwste internetrisico's.

THE CATCH: LAND ROVER'S DRAMATISCHE, NIEUWE KUNSTWERK VOOR DE RUGBY WORLD CUP 2015

Lawrence Dallaglio en Gerry McGovern

Land Rover heeft The Catch onthuld, een dramatisch, nieuw kunstwerk dat een eerbetoon vormt aan de Rugby World Cup 2015. Met een hoogte van meer dan 8 meter, is The Catch het tweede resultaat van de samenwerking tussen Land Rover's Design Director Gerry McGovern en de beroemde Italiaanse kunstenaar Nino Mustica.


The Catch werd geïnspireerd door de line-out, een van de meest memorabele momenten in een rugbymatch, die een unieke combinatie van kracht en finesse verlangt. Als representatie van de fusie van kunst, design en sport, bouwt het verder op het succes van de eerste samenwerking tussen McGovern en Mustica, Unstoppable Spirit. Het werd in september 2015 in Londen gepresenteerd. Tijdens de Rugby World Cup 2015 diende The Catch als ontmoetingsplek voor fans bij het Twickenham Stadium in Engeland en het Millennium Stadium in Wales.


Het design van de eerste samenwerking werd geïnspireerd door de capaciteiten van de nieuwe Land Rover Discovery Sport. The Catch bouwt verder op dat idee en is geïnspireerd door de kracht en controle die inherent zijn aan een rugby line-out.


"Ik vind het fantastisch om weer met Gerry samen te werken aan dit fascinerende project", verklaart Mustica, die een studio heeft in Milaan. "Unstoppable Spirit ging over de interactie tussen abstracte kunst en het industriële design van de Discovery Sport. Nu bouwt The Catch hierop verder door ook de kracht en schoonheid van rugby daarbij te betrekken."

Ik geloof dat kunst en design het leven op alle mogelijke manieren verrijkt en ik twijfel er niet aan dat dit kunstwerk een belangrijke bijdrage zal leveren aan het spektakel van de Rugby World Cup 2015

GERRY MCGOVERN Design Director & Chief Creative Officer, Land Rover

"Ik heb altijd een grote bewondering gehad voor Nino's werk en ik ben dan ook heel blij dat ik opnieuw met hem kan samenwerken", verklaart Gerry McGovern, die tevens Visiting Professor is aan het Royal College of Art. "Ons team bij Land Rover begrijpt dat kunst en design centraal staan bij het creëren van bijzonder geliefde modellen die op een emotioneel niveau weerklank vinden. Ik geloof dat kunst en design het leven op alle mogelijke manieren verrijkt en ik twijfel er niet aan dat dit kunstwerk een belangrijke bijdrage zal leveren aan het spektakel van de Rugby World Cup 2015


Lawrence Dallaglio OBE, een Rugby World Cup 2003 winnaar, diende als consultant voor The Catch. Hij bezocht Land Rover's technical centre in Gaydon, Engeland, om met McGovern de unieke kenmerken van the line-out te bespreken. Tijdens zijn carrière stond Dallaglio, die voor Engeland in 85 winnende wedstrijden speelde, bekend als een leider op dat gebied, waarmee hij de ideale persoon was om te adviseren over een project dat met een frisse blik naar de line-out kijkt.


The Catch, dat in Turijn werd geconstrueerd, is 8,2 meter hoog en 10 meter breed. Het kostte een team van veertig mensen meer dan 10.000 manuren om te bouwen. Elk kunstwerk heeft meer dan 100 vierkante meter kunstgras en biedt een recreatie van de Land Rover Discovery Sport op ware grootte. Er zijn ook 39 individuele lampen, die worden gebruikt om een abstracte lichtshow te creëren die de kleuren van de twintig deelnemende landen moeten symboliseren.


Klik hier om de eerste samenwerking te bekijken.