BROWSER UPDATE

Wij hebben geconstateerd dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is berekend op de nieuwste internetrisico's.

LANGE HISTORIE VAN INNOVATIE

Gedurende de afgelopen 45 jaar heeft de Range Rover, tijdens zijn evolutie tot ongeëvenaarde, luxueuze auto, een groot aantal innovaties geïntroduceerd.

Range Rover: Eeste luxueuze SUV

ALLEREERSTE LUXUEUZE SUV

De originele Range Rover was de eerste 4x4 die was ontworpen om even goed op de weg te zijn als offroad. Hij verplaatste de 4x4 van de modder naar de snelweg.

De Electronic Traction Control van de Range Rover

EERSTE ELECTRONIC TRACTION CONTROL

De Range Rover was de eerste 4x4 ter wereld die werd uitgerust met Electronic Traction Control.

Range Rover Hybrid SUV

EERSTE PREMIUM DIESEL-HYBRIDE SUV

Met een toonaangevend laag brandstofverbruik en 26% minder CO2-emissies dan de TDV6-motor, werd de Range Rover Hybrid de eerste diesel-Hybride SUV in zijn klasse ter wereld.

Range Rover, de eerste aluminium SUV

EERSTE GEHEEL ALUMINIUM SUV

De vierde generatie van de Range Rover is de eerste geheel aluminium SUV ter wereld.

De Range Rover was in 1970 de eerste luxueuze SUV ter wereld en 45 jaar later is hij nog steeds de leider. Het nieuwste model is de meest begeerde en geraffineerde Land Rover ooit en combineert ongeëvenaard comfort met baanbrekende technologie om de ultieme, luxueuze autobeleving te bieden.

NICK ROGERS

FEITEN & KENMERKEN

Interieur van de Range Rover

GERECYCLEDE KUNSTSTOF

De hoeveelheid gerecyclede polymeer kunststof in een Range Rover is vergelijkbaar met 2.137 kleine flesjes.

Virtuele simulatie

VIRTUEEL TESTEN

Tijdens de ontwikkeling van de auto, bespaarden computersimulaties zo'n 1,2 miljoen 'real-world' testkilometers. Dit is vergelijkbaar met de afstand van de aarde tot de maan.

Range Rover

LAGER BRANDSTOFVERBRUIK

De TDV6 dieselmotor in de vierde generatie Range Rover verbruikt tot 22% minder brandstof in vergelijking met zijn voorganger.

De Range Rover is 420 kg lichter dan het vorige model

LICHTGEWICHT

De vierde generatie Range Rover heeft 50% minder schakelaars en is tot 420 kg lichter dan het vorige model.

Range Rover met paardentrailer

TREKKEN

De Range Rover heeft een enorm trekgewicht van maximaal 3.500 kg.

Range Rover rijdend over duinen

CAPACITEITEN

675 mm articulatie tussen de voor- en achterwielen van de Range Rover maakt het mogelijk om uitdagende obstakels te overwinnen.

Range Rover SVAutobiography

RANGE ROVER

Het toppunt van geraffineerde capaciteiten

AANMELDEN VOOR RANGE ROVER NIEUWS

Toen de Range Rover 45 jaar geleden werd geïntroduceerd, veranderde hij de manier waarop mensen offroad gingen. Door de jaren heen is hij het absolute hoogtepunt van Brits design gaan vertegenwoordigen. Blijf op de hoogte over de nieuwste ontwikkelingen rondom de Range Rover.