LAND ROVER ASSISTANCE

Hulp onderweg: Land Rover Assistance

Contactgegevens

Voor pechhulp neemt u telefonisch contact op met Land Rover Assistance, beschikbaar 24/7:

> Vanuit Nederland: 0800 555 07 77
> Vanuit het buitenland: +31 (0) 59 239 0067
> Of druk op de linkerknop in de hemelconsole boven de achteruitkijkspiegel

Mocht u onverhoopt eens met pech worden geconfronteerd, dan biedt Land Rover een zeer uitgebreide en hoogwaardige noodhulp. Deze zorgt dat u snel en efficiënt weer op weg wordt geholpen. In vrijwel alle Europese landen kunt u tot 3 jaar (zonder kilometerbeperking) na de aflevering van uw auto en 24 uur per dag gratis rekenen op de best denkbare mobiliteitsgarantie. Bovendien maakt Land Rover het nu mogelijk om de Land Rover Assistance pechhulp elk jaar gratis te verlengen wanneer het regulier onderhoud door een erkend Land Rover dealer wordt uitgevoerd en de auto jaarlijks een Zomer- of Wintercheck krijgt.

Hieronder leest u wat u allemaal mag verwachten wanneer u met pech wordt geconfronteerd.

In geval van nood

Is uw Land Rover door pech of een ongeval gestrand en kunt u dus niet meer rijden? Neem dan direct contact op met Land Rover Assistance. Ook in het geval van incidenten die u zelf hebt veroorzaakt - zoals een lege accu, een lege tank, een brandstofprobleem of een verloren sleutel - kunt u rekenen op Land Rover Assistance. Land Rover Assistance is dag en nacht bereikbaar. U krijgt een medewerker aan de lijn die de noodhulp in gang zet.

Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, dient u de volgende gegevens bij de hand te hebben wanneer u belt:

• uw naam of de naam van de eigenaar van de auto;
• de plaats waar de auto zich bevindt;
• het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent;
• het chassisnummer (VIN) van de auto
• een beschrijving van het probleem.

Alle medewerkers spreken en verstaan meerdere talen en zullen binnen de voorwaarden van de hulpverlening al het mogelijke doen om u optimaal te helpen. Wij verzoeken u om in een pechgeval zelf geen maatregelen te nemen die Land Rover Assistance ook voor u kan uitvoeren. Extra kosten die u dan maakt, kunnen namelijk niet worden vergoed.

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

Land Rover Assistance is beschikbaar in de volgende Europese landen/gebieden: Albanië, Bosnië en Herzegovina, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Republiek Ierland, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Moldavië, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland. Voor meer informatie hierover, raadpleeg uw instructieboekje i.v.m. garanties

Voordelen

Bergen/slepen

Pechhulp
Als u uw reis met uw auto niet kunt starten of voortzetten vanwege een technisch probleem of een stranding (brandend waarschuwingslampje) in een land waar de pechhulp actief is (zie algemene voorwaarden), zal Land Rover Assistance een reparatie ter plaatse organiseren, waar dat mogelijk is en waar telefonische assistentie niet voldoet. Als een reparatie ter plaatse niet mogelijk blijkt, zal Land Rover Assistance uw auto ophalen en transporteren naar de dichtstbijzijnde, of uw eigen, officiële Jaguar Land Rover dealer voor een diagnose en/of reparatie.

Hulp bij een ongeluk
Als u uw reis met uw auto niet kunt starten of voortzetten vanwege een ongeluk of botsing, dan zal Land Rover Assistance uw auto ophalen en transporteren naar uw dichtstbijzijnde, of uw eigen, officiële Jaguar Land Rover dealer voor een diagnose en/of reparatie.

Extra voordelen

Extra voordelen

Vervangend vervoer

Bij pech zal Land Rover Assistance ervoor zorgen dat u als klant kan beschikken over vervangend vervoer gedurende een periode gaande tot maximaal 2 kalenderdagen.

Hou er rekening mee dat de beschikbaarheid van een vervangende auto afhankelijk is van de plaatselijke omstandigheden. De huurvoorwaarden zijn van toepassing volgens de regels van elk bedrijf. Het kan zijn dat men uw creditcardinformatie vraagt, afhankelijk van de lokale wetgeving die van kracht is wanneer u de vervangende auto in ontvangst neemt.

Alternatieven


Taxi
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een taxirit naar het dichtstbijzijnde treinstation, luchthaven of andere plek waar de klant afgezet wenst te worden. Land Rover Assistance dekt de kosten tot een maximum bedrag van €200,- incl. BTW.

Treinreis
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een treinreis (enkel eersteklas) tot €400,- incl. BTW per persoon.

Vliegreis
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een vliegreis (in Economy of Economy Premium klasse) tot €700,- incl. BTW per persoon.

Overnachting
Mocht een extra overnachting nodig zijn, dan dekt Land Rover Assistance de verblijfskosten (voor allen die hier recht op hebben) voor een overnachting in een 4- of 5-sterrenhotel (tot € 300,- incl. BTW / nacht, inclusief ontbijt) in eigen land en maximaal zeven overnachtingen in een 4- of 5-sterrenhotel (tot € 300,- incl. BTW / nacht, inclusief ontbijt) in het buitenland.

Hulp bij een ongeluk
In geval van een botsing of ongeluk zijn alle bovenstaande klantvoordelen van toepassing, met uitzondering van het vervangend vervoer. Dat zal voor maximaal twee kalenderdagen beschikbaar zijn wanneer de auto van de klant is overgebracht naar een officiële Land Rover dealer.

Extra diensten

Extra diensten


Ophalen/terugsturen van de gerepareerde auto (binnenland/buitenland)

De klant kan ervoor kiezen om de gerepareerde auto zelf op te halen of door Land Rover Assistance het vervoer te laten regelen van de gerepareerde auto naar de wens van de klant of een andere bestemming naar keuze.

Vervoer van de niet gerepareerde auto (binnenland/buitenland)
Land Rover Assistance regelt het vervoer van de niet gerepareerde auto van de klant naar een door Land Rover erkende reparateur, naar de woning van de klant of naar de bestemming van zijn keuze.

Bovenstaande service is van toepassing op zowel pech- als aanrijdingshulpverlening.