COOKIE POLICY

Land Rover maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

BROWSER UPDATE

Wij hebben geconstateerd dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is berekend op de nieuwste internetrisico's.

UPDATE UW BROWSER
LEES MEER VERHALEN LEES MEER VERHALEN
RIJDEN IN DE ECHTE WERELD
  1. RIJDEN IN DE ECHTE WERELD

    Een uitleg over WLTP:
    de nieuwe norm voor meten van brandstofverbruik.

    • Het testen van auto's is een hulpmiddel om inzicht te krijgen in de echte wereld, net zoals kaarten ons inzicht geven in een reis. Kaarten zijn inmiddels verbeterd: wij zijn van fysieke kaarten overgegaan op satellietnavigatie en duidelijke aanwijzingen. Op vergelijkbare wijze zullen de nieuwe WLTP- en RDE-tests voor brandstofverbruik en emissies ons meer helderheid bieden bij het kopen van een nieuwe auto.

      Vanaf september 2018 zal de nieuwe Europese WLTP-norm (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) van kracht zijn. WLTP vervangt de huidige NEDC-norm (New European Driving Cycle) en biedt nauwkeurigere meetwaarden voor het brandstofverbruik van benzine-, diesel-, elektrische en hybride auto's. Bij het kopen van een nieuwe auto zult u merken dat de informatie een beter beeld geeft van de actieradius die u in de echte wereld krijgt van een enkele tank (of lading).

      Van auto's met een benzine-, diesel- of hybride-motor (MHEV of PHEV) worden emissiewaarden en brandstofverbruik bepaald. Van elektrische auto's wordt naast de actieradius ook het energieverbruik bepaald. De tests waarmee deze waarden worden bepaald, zullen vanaf september 2018 voor alle auto's worden toegepast.

      Onze auto's zullen niet veranderen. Met ongekende capaciteiten, innovatieve technologieën, zoals PHEV, en bekroonde ontwerpen blijven Land Rover modellen een toonbeeld van het beste in design en engineering. De nieuwe cijfers zullen simpelweg een betere indicatie geven van de prestaties die onze motoren en aandrijflijnen leveren in de echte wereld.

      De invoering van de nieuwe tests is op veel manieren een betere indicatie van welke vooruitgangen wij als industrie hebben geboekt op het gebied van aandrijftechnologie. NEDC werd voor het laatst bijgewerkt in 1997, toen de eerste generatie moderne hybride auto's op grote schaal beschikbaar kwam. Twee decennia later rijden er PHEV's, MHEV's en elektrische auto rond, naast auto's met diesel- en benzinemotoren. De NEDC-tests waren niet geschikt voor dit soort auto's. WLTP lost dit op.

      De tekortkomingen van NEDC zijn opgelost met langere testperioden. NEDC-tests duurden ongeveer 20 minuten. De nieuwe WLTP-test zal 30 minuten duren en test behalve uw auto ook de effecten van opties zoals die in de fabriek worden gemonteerd.

      Natuurlijk zijn deze tests een leidraad. Brandstof-/energieverbruik in de echte wereld wordt beïnvloed door verschillende factoren, waaronder het terrein, het klimaat en uw rijstijl. In september 2019 zult u extra nieuwe cijfers zien, wanneer nieuwe tests op de weg in werking treden. Deze tests zullen ook stikstofoxide (NOx) en andere uitlaatemissies meten.

      WLTP zal verschillen van NEDC en aanvullende informatie bieden om u te helpen een geïnformeerde beslissing te nemen bij het kopen van een auto. De nieuwe tests zijn uitvoeriger en zullen niet een-op-een te vergelijken zijn met de oudere cijfers. De WLTP-cijfers voor brandstofverbruik en koolstofdioxide (CO2) zullen nauwkeuriger zijn, maar zullen hoger lijken wanneer ze worden vergeleken met NEDC. Elektrische auto's zullen daarentegen een relatief kleinere actieradius lijken te hebben.

      WANNEER ZAL DE OVERGANG NAAR WLTP PLAATSVINDEN?



      Alle volledig nieuwe auto's die worden geproduceerd vanaf september 2017 worden getest volgens WLTP. De EU heeft echter een overgangsperiode geïntroduceerd, zodat wij, en andere autofabrikanten, pas vanaf september 2018 verplicht zijn bestaande auto's te testen volgens de nieuwe normen. De nieuwe norm zal gelden voor landen in de EU en Zwitserland, Turkije, Noorwegen, Liechtenstein en Israël.

      Vanaf september 2018 zullen ook RDE-tests (Real Driving Emissions) verplicht zijn in diezelfde landen. Wij voldoen al aan de laagste limiet van de EU6d RDE-norm. RDE-tests zullen de emissies van deeltjes en stikstofoxide (NO2) direct op de weg meten. In 2020 zullen de nieuwe testwaarden voor WLTP en RDE worden gedeeld binnen de EU en met andere landen die ervoor kiezen de nieuwe norm te handhaven.

    1. ONTDEK LAND ROVER

      ONTDEK UW PERFECTE AUTO

      ONTDEK ONZE MODELLEN

      Ontdek onze nieuwste, bekroonde SUV's en beleef de opwinding van offroad-rijden.

      MEER INFORMATIE
      VERANTWOORDELIJKHEID

      Het is onze doelstelling om onze onderneming op een verantwoorde en duurzame wijze te laten groeien.

      MEER INFORMATIE
      PHEV

      Ontdek hoe vermogen en raffinement samengaan om ongeëvenaarde capaciteiten te bieden.

      MEER INFORMATIE

Jaguar Land Rover Limited: Registered office: Abbey Road, Whitley, Coventry CV3 4LF. Registered in England No: 1672070

De hier vermelde waarden zijn het resultaat van officiële fabrieksmetingen in overeenstemming met de EU-wetgeving. Uitsluitend voor vergelijkingsdoeleinden. Verbruik onder 'real-world'-omstandigheden kan verschillen.