COOKIE POLICY

Land Rover maakt gebruik van cookies om onze website en uw online beleving te verbeteren. Eén van de cookies die wij gebruiken is nodig om bepaalde delen van de site correct te laten werken. Als u onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat u hiermee akkoord gaat. U kunt ervoor kiezen om alle cookies van deze site te verwijderen en blokkeren, maar sommige elementen van deze site zullen dan niet goed werken. Meer informatie over ons cookiebeleid en over manieren waarop u de instellingen van uw computer kunt aanpassen, vindt u in ons Privacybeleid.

BROWSER UPDATE

Wij hebben geconstateerd dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is berekend op de nieuwste internetrisico's.

STUDIE NAAR BESTE WERKPLEKKEN WIJST UIT DAT AUTO'S STIMULERENDE RUIMTES VOOR WERKEN KUNNEN ZIJN

Land Rover, Creative Spaces

Een recente studie, uitgevoerd door Land Rover en het Institute of Directors (IoD) onder leiding van organisatiepsycholoog Sir Cary Cooper, heeft aangetoond dat een op de vijf leidinggevenden hun beste ideeën in de auto hebben.

De studie, waaraan meer dan 900 CEO's, directeuren en senior managers van bedrijven over de hele wereld meewerkten, onderzocht de optimale omgeving voor inspirerende en creatieve gedachten.

Volgens de studie gelooft 84% van alle leidinggevenden dat hun omgeving belangrijk is voor het stimuleren van creatieve gedachten. Deelnemers aan de studie gaven comfortabel zitten, natuurlijk licht en afwezigheid van lawaai aan als belangrijke voorwaarden voor een creatieve omgeving; terwijl daarnaast comfort en ontbreken van stress als de vereiste psychologische condities werden gezien voor het hebben van de beste ideeën.

Bijna één op de tien ondervraagde executives vertelde dat ze meer dan 25% van hun werkweek doorbrengen in de auto. Sir Cooper gaf als commentaar: "De resultaten van deze studie suggereren dat auto's een mogelijkheid bieden voor zowel de juiste psychologische als de juiste fysieke condities voor creativiteit. Creatieve gedachten komen vaak tot ons op een moment wanneer we deze het minste verwachten - wanneer we niet nadenken over het probleem."

Gerry McGovern, Land Rover Chief Design Officer, legt uit dat het interieur van de Range Rover is ontworpen met dit idee in gedachte: "Wij hebben een interieur voor de Range Rover ontworpen dat een afspiegeling is van de wensen van onze klanten. Dus is er opgeruimde en visuele logica - een interieurarchitectuur die rust en kalmte stimuleert, en die het gevoel van verhevenheid creëert waar Range Rovers om bekend staan; iets dat gewoon goed aanvoelt. Op tailleniveau is er een gevoel beschermd te worden in de auto - weg van de drukte en herrie van de buitenwereld. Dit is echter gecombineerd met een band met diezelfde buitenwereld via het grote panoramadak - waardoor zoveel mogelijk natuurlijk licht binnenkomt."

Voor meer informatie over de designhistorie van de Range Rover klikt u hier.