UPDATE UW BROWSER

Helaas is uw browser verouderd en kan deze niet worden ondersteund. Upgrade uw browser om te profiteren van de geavanceerde functies op deze site.

CLOSE LABEL

BROWSER UPDATE

Wij hebben geconstateerd dat u niet de allernieuwste versie van uw internetbrowser gebruikt. Door de nieuwste versie van Internet Explorer te installeren, kunt u onze site zien en gebruiken zoals deze is bedoeld. Ook zal uw internetbezoek veiliger zijn, omdat de nieuwste uitvoering beter is berekend op de nieuwste internetrisico's.

MAXIMALE EURO NCAP VEILIGHEIDSSCORE VOOR LAND ROVER DEFENDER 110

News-item-LRDX-Defender-Euro-NCAP

De meermaals onderscheiden New Land Rover Defender heeft een topscore behaald in de veiligheidstest van de onafhankelijke testinstantie Euro NCAP. De Land Rover Defender 110 wist Euro NCAP op meerdere fronten te overtuigen met zijn veiligheidskwaliteiten en werd daarvoor beloond met de maximale veiligheidswaardering van vijf sterren.

De New Defender scoorde 85 procent voor de bescherming van volwassenen en kinderen, 79 procent voor de categorie Safety Assist en behaalde een score van 71 procent in de bescherming van kwetsbare weggebruikers. Het resultaat: de maximale score van vijf sterren.

Deze topscore heeft de Defender onder meer te danken aan de combinatie van ultramoderne veiligheidsvoorzieningen met een ultrastijve aluminium carrosserieconstructie. Hierdoor staat de premium 4x4 zijn mannetje in ruige landschappen, maar biedt hij ook uitstekende veiligheidskenmerken. Slimme technologieën zijn onder meer Emergency Braking, Lane Keep Assist en Rear Collision Monitor. Zes airbags beschermen de bestuurder en passagiers, en er zijn maximaal drie ISOFIX-bevestigingspunten beschikbaar.

Nick Rogers, Executive Director, Product Engineering, Jaguar Land Rover, zegt: “From the moment we started creating the New Defender, we were obsessed with functional safety and the protection of both the occupants and other road users. We set out to make a vehicle that is the most capable and durable Land Rover ever made, with safety features that truly enhance the driver’s experience. It’s an incredible honour to receive this recognition from Euro NCAP who have endorsed our New Defender with their five-star rating.”

Euro NCAP heeft een rechtsgestuurde Defender 110 getest, maar de 4x4-familie bestaat ook uit de compacte Defender 90 en de Commercial-bedrijfswagenversie met een vast tussenschot achter de voorstoelen. De Land Rover Defender 90 Commercial biedt 1.355 liter laadruimte versus 2.059 liter voor de Defender 110 Commercial.

Na de wereldpremière op de Frankfurt Motor Show in 2019 ervaart Land Rover een ongekende vraag naar de nieuwe 4x4. Dat succes gaat gepaard met lovende kritieken wereldwijd. Tot op heden heeft de New Defender al 28 internationale prijzen gewonnen.

Sinds het debuut van de New Defender heeft Land Rover ook zijn efficiënte serie zescilinder Ingenium-dieselmotoren met mild hybride-technologie (48V) geïntroduceerd, plus de geavanceerde P400e plug-in hybride aandrijflijn met een volledig elektrische actieradius van maximaal 43 kilometer (WLTP) en een lage CO2-uitstoot van slechts 74 g/km.

Land Rover heeft daarnaast de X-Dynamic-versie geïntroduceerd, die beschikbaar is op zowel de Defender 90 als 110. Deze onderscheidende versie biedt een selectie van stijlelementen voor exterieur en interieur die de indrukwekkende (terrein)capaciteiten van de 4x4 weerspiegelen.

Bovendien is de Defender standaard of als optie beschikbaar met een zeer uitgebreid programma geavanceerde rijhulpsystemen die rijden nog veiliger en comfortabeler maken.

Het bekijken van video’s, die in dit gedeelte van onze website worden weergegeven, vereist het gebruik van cookies. Als u deze inhoud wilt bekijken, moet u uw cookievoorkeuren aanpassen om toestemming te geven voor de volgende soorten cookies:
  • FUNCTIONELE COOKIES